Budownictwo i architektura : Spencer Dock Bridge / Amanda Levete Architects

Gidon Fuehrer 40-metrowy most Dock Spencer z płynnymi liniami i falistą powierzchnią betonową zabiera tramwaje, ruch uliczny i pieszych przez Kanał Królewski.
Projekt Amanda Levete Architects dla mostu przęsła łuszczy się wzdłuż krawędzi pokładu, ukazując przestrzeń dla pieszych, aby zatrzymać się i podziwiać widoki doku i parku liniowego, który jest obecnie w trakcie budowy.
Wykonaj przerwę, aby zobaczyć więcej zdjęć mostu Dock Spencer.
Architekci: Amanda Levete Architects Lokalizacja: Dublin, Irlandia AL_A Zespół: Amanda Levete, Alan Dempsey.
Architekt projektu, Peter Feldman, Jordy Fu, Alvin Huang, Theo Sarantoglou Inżynierowie budowlani: Arup Główny wykonawca: Laing O.
Rourke Klient: Dublin Docklands Development Authority, Agencja Zamówień Kolejowych Rok wydania: 2009 Zdjęcia: Gidon Fuehrer Spód mostu łączy się z filary w jednym ruchu z połączonymi liniami w betonie zaprojektowanym w celu zaakcentowania geometrii formy.
Wykończenie betonu zapewnia dobrą widoczność w stosunku do ciemnej wody kanału, a nocą struktura jest intensywnie oświetlona od dołu, podkreślając jego płynną formę.
.
Gidon Fuehrer Proporcje mostu są niezwykłe, a konstrukcja wykorzystuje je, traktując most jako element krajobrazu.
Miękka geometria i asymetria tworzą element infrastruktury, który rozwiązuje napięcie między formą a funkcją.
.
Gidon Fuehrer Most został skonstruowany z innowacyjnej kombinacji innitu i prefabrykowanego betonu zbrojonego, przy użyciu szalunku frezowanego z polistyrenu o wysokiej gęstości pokrytego żywicą dla uzyskania gładkiej powierzchni.
Produkcja bezpośrednio z naszych modeli parametrycznych 3D zapewniła wysoki stopień kontroli nad geometrią.
To innowacyjne zastosowanie ciętego polistyrenu CNC jest jak dotąd największym zastosowaniem materiału, który ma być stosowany w ten sposób.
W mieszance betonowej zastosowano biały wapień, aby zwiększyć widoczność i odzwierciedlić zmieniające się wzory wody.
Betonowe krawędzie były prefabrykowane poza miejscem budowy i zawierają wbudowane oświetlenie oraz balustradę ze stali nierdzewnej.
.
Gidon Führer zlecony jako Future Systems, most jest jednym z pierwszych dużych projektów zrealizowanych pod nazwą Amanda Levete Architects.
Będzie w pełni operacyjny w 2010 r., Aby zbiegać się z ukończeniem Linear Park.
[przypisy: obróbka miedzi, żeliwo szare, wiązar dachowy ]

Powiązane tematy z artykułem: obróbka miedzi wiązar dachowy żeliwo szare